یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 258161
    تاریخ انتشار: 30/مرداد/1400 - 09:45

    اولویت دولت مهار کرونااست/ روابط خانوادگی نقشی درانتخاب وزرا نداشت

    رئیس‌جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: روابط سببی، نسبی، خانوادگی و فشار از ناحیه فرد و حزب و جریانی مطلقا در انتخاب وزرا نقش نداشته است.

    اولویت دولت مهار کرونااست/ روابط خانوادگی نقشی درانتخاب وزرا نداشت

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز(شنبه) در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم که در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) در تشریح برنامه های دولت و دفاع از وزرای پیشنهادی اظهار داشت: باید صمیمانه از حضور مردم و هیئت‌های عزاداری و اینکه خالصانه و با رعایت مقررات بهداشتی عزاداری کردند، تشکر کنم.

    رئیسی تاکید کرد: باید از نمایندگان محترم و ابتکار خوب مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی که سخنان آنها در کمیسیون های اصلی و فرعی شنیده شد و وقت خوبی برای این عزیزان گذاشته شد، از رئیس محترم مجلس، برادر مجاهدم آقای دکتر قالیباف و هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها تشکر کنم.

    وی عنوان کرد: باید از این حرکت ابتکاری در جهت شناخت وزرای پیشنهادی و برنامه آنها که بسیار حرکت خوبی بود تقدیر کرد.

    رئیس‌جمهور بیان کرد: خداوند منان را شکرگزار هستیم که دل‌های مردم صبور و فهیم ایران را هدایت کردند و توفیق عظیم خدمت و بار سنگین امانت را به بندگانی از دل مردم سپرد که در آستانه قرن پانزدهم هجری با تکیه بر اصیل ترین شعارهای خمینی کبیر و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، امانت دار اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی در ملک عالم آل محمد(ص) و زمینه ساز جهش به سوی ایران قوی باشد.

    تحول‌خواهی جز با تکیه بر شعارهای اصیل انقلاب محقق نخواهد شد

    رئیسی افزود: می‌دانیم که فرصت خدمت کوتاه و رنج ها و مشکلات مردم بسیار هستند و این بار امانت جز با هدایت الهی، عنایت اهل بیت و عزم و اراده فولادین برای تحول به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

    وی ادامه داد: تحول خواهی جز با تکیه بر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و پیروی از رکن رکین ولایت فقیه به ساحل امن عدالت و پیشرفت منتهی نخواهد شد.

    رئیس‌جمهور تاکید کرد: اکنون هنگامه حرکت جهادی، حکیمانه، شجاعانه و مردمی است تا با بهره جویی از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکت جویی از آحاد ملت و همراهی و همدلی مجلس انقلابی و در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه ساز تحقق ایران قوی باشیم.

    سند تحول دولت مردمی، چارچوب حاکم در برنامه‌های وزرای پیشنهادی است

    وی خاطرنشان کرد: سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برگرفته از محورهای بنیادین پنج‌گانه است؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تامین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم در آمد، توسعه روابط بین الملل بر اساس منافع ملی و الهام بخشی در جهان اسلام.

    رئیس جمهور تاکید کرد: در هر یک از برنامه ها، عدالت و پیشرفت کانون برنامه ریزی قرار گرفته است. برآیند آنها رونق تولیدی داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود. علاوه بر آن زنجیره کامل فرآیند تحولی شامل توصیف و تحلیل واقع بینانه از وضع موجود و تصویر سازی از آینده مطلوب و تاکید بر ارائه راهبردها و راهکارها معطوف به علل وقوع چالش ها و برنامه ریزی در چارچوب ظرفیت های ساختاری، انسانی و مالی دولت با رویکرد یاری و همراهی دیگر قوا و نهادهای حاکمیتی مدنظر  قرار گرفته است.

    رئیسی تصریح کرد: همچنین کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز دولت برای به صحنه آمدن و بسیج ظرفیت گسترده و متنوع مردمی به ویژه جوانان و نخبگان که همواره پیشتاز و پیشگام تحول خواهی هستند از دیگر حوزه های مورد تاکید در برنامه است.

    وی افزود: تمامی برنامه ها به گونه ای تهیه و تنظیم شده است که تضمین کننده تحقق دو محور اصلی و مهم یعنی عدالت و پیشرفت در کشور باشد. عدالت محوری هم در توزیع منابع و هم در توزیع فرصت ها و توانمندسازی و کشف و تقویت استعدادها است. علاوه بر این، عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باندهای بسته ثروت و قدرت می باشد. رویکرد عدالت محوری در تضمین حقوق همه مردم از زن و مرد، کودک و نوجوان، روستایی و شهری مطرح می شود.

    رئیسی ادامه داد: محور دوم در پرتو مشارکت و تلاش همه جانبه برای مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ و صیانت از آزادی های اساسی و حقوق عامه می باشد. همچنین در فعال سازی با رویکرد خانواده گرا و حمایت همه جانبه از خانواده، برنامه شکل می گیرد.

    وی گفت: دولت چرخش‌های تحول آفرین برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت را در برنامه‌ها و محورهای زیر دنبال می کند؛ چرخش از دموکراسی کند کننده و فساد خیز به نفع ساز و کارهای جلب مشارکت عمومی، تغییر رویکرد از اقدامات صرفا مقابله ای با فساد به اقدامات پیشگیرانه از فساد، چرخش رویکرد تفکیکی در برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به رویکرد تلفیق سیاست های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و تغییر رویکرد از بخشی نگری و پایتخت محوری در اتخاذ تصمیمات و توزیع منابع و امکانات به فعالسازی ظرفیت ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمینی.

    رئیس‌جمهور اضافه کرد: گذار از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و موسمی در حلقه‌های بسته کارشناسی به خدمت فرآیندهای جلب مشارکت حداکثری به ویژه در حوزه نخبگانی و تغییر رویکرد مداخله ای به رویکرد هدایتی و حمایتی ونظارتی در بازارهای سرمایه، ممانعت از تغییر پی در پی مقررات جهت ایجاد ثبات و تقویت تولید و تجارت از برنامه‌های دولت است.

    رئیسی اظهار کرد: افزایش نقش دولت در تنظیم گری فضای کسب و کار، تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فعالیت‌های نرم و نوین، تغییر رویکرد از صادرات مبتنی بر مواد خام اولیه به تولید محصولات صنعتی با تکنولوژی بازار محور و تغییر رویکرد از اداره کشور بر اساس درآمدهای نفتی و روش‌های تورم‌زا در تامین منابع مالی دولت و افزایش بهره وری، خلق ثروت ملی و درآمدهای پایدار، تغییر رویکرد از بودجه ریزی سنتی و مبتنی بر چانه‌زنی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد عملیاتی هوشمند و توجه بیش از پیش به فرصت های اقتصادی روستا و تقویت اقتصاد مبتنی کشاورزی و افزایش ساز و کارهای هدایتی و حمایتی جهت تقویت بنیه اقتصادی گروه های محروم به صورت پایدار از جمله برنامه‌های دولت است.

    رئیس‌جمهور اولویت اول دولت سیزدهم را مهار کرونا و ارتقاء وضعیت بهداشتی در کشور دانست و گفت: اولویت بعدی مساله اقتصاد و بهبود شاخص‌های کلان و تقویت معیشت و فضای کسب و کار است.

    رئیسی گفت: وضعیت فعلی نتیجه گره زدن به خواست دیگران و شرطی کردن اقتصاد بوده است.

    وی ادامه داد: توجه به تخصص و دانش، تعهد کاری، روحیه فساد ستیزی و مردمی بودن از شاخص‌های مورد تاکید برای تعیین وزرای پیشنهادی بوده است.

    رئیس‌جمهور گفت: روش انتخاب وزرای پیشنهادی گفت: ابتدا در سایت فراخوان کردیم و افراد زیادی برای کابینه به ما معرفی شدند و این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد بسیار برای دولت موثر بود.

    رئیسی تاکید کرد: تمام وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیر محترمی که این اواخر انتخاب شدند، نام سایر وزرا ده‌ها بار در این سایت تکرار شده است.

    وی تاکید کرد: پس از این، اسامی پیشنهادی به ۹ کارگروه تخصصی ارجاع و استعلام افراد از دستگاه‌های ذیصلاح گرفته شد

    رئیس‌جمهور گفت: رابطه سببی، نسبی، خانوادگی و فشار از ناحیه فرد و حزب و جریانی مطلقاً در انتخاب وزرا نقش نداشته است. در روحیه من این نیست که کسی بخواهد با فشار، کسی را بر من تحمیل کند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما